fredag 12 februari 2010

Projekt unghästar

Nu börjar det likna något av en plan här i livet. Jag har två fantastiskt mysiga unghästar hemma. Det är dem två som skall ta upp min hästtillvaro för en bra tid framöver. Nu är det slut inköpt och slut sålt. Och kvar kommer två riktiga godingar att vara.



Johnson mitt hjärta!!
Han ska igång och jag måste sluta behandla honom som en bebis!! Han ska ridas som wader men med tanke på blåsljud, så ingen mjölksyra där inte..

Wader min stora svarta polack!! Han kan idag varken gas eller broms. Framåtbjudningen är noll, eftersom han helt enkelt inte vet bättre. Det ska vi bygga nu med uteritter på långtygel tills det släpper och kusen bara far fram.!!
Sen tar vi tag i bromsen :)
Han är iallafall helt underbar i psyket och snällare häst får man leta efter. Här nedan är en bild på senaste ridlektionen för Sten Åstedt.



2 kommentarer:

  1. hur går det för övriga gänget(trinidad & monrowia) hört nåt om Diesel? Lycka till(glöm inte säkerhetsväst)!

    SvaraRadera
  2. Han är så fin, och kommer bli finare! speciellt när manen växer ner ;)

    SvaraRadera