tisdag 13 april 2010

varför så lite hästkort??

Man kan ju tro att jag skäms.. Men icke , jag längtar efter hästkort och detta väntar på att jag skall bli friskare. Så fort jag tar mig an något nu insjuknar jag direkt. Red för Sten det var förödande. Hade ridlektioner i går. tre styckna, förödande, vaknade klockan fyra i natt och kallsvettades och eftersom jag numera för skittråkig sjukdagbok fick jag kliva upp och tempa mig, 40 grader.. suck!!!

Jag har idag alltså gjort mitt skolarbete liggandes ner och sedan gråtit en tår över att solen skiner hästarna är sugna på tur och jag kan inte ens ta mig ner för trappen, jag har fått utöva säng läge för att orka ha lektioner i morgon..

KLockan två var jag hos doktorn och han tog en ny sänka och blodtryck, sen skickade han mig till lungröntken och skrev en remiss till infektion. Nu har jag haft feber från och till sedan januari. Det är ju verkligen inte okej. Han började mumla ngt om sle men jag ska väl ta ett par prover till... innan jag kan överhuvudtaget veta vad som ända in i helvete är för fel på mig.


Så mina kära värmlänningar håll ut, jag kommer så fort jag piggnat till och Ni andra elever i Skövde tar jag emellan soff vilandet. Jag står inte ut att ligga stilla precis hur länge som helst..

MVH
från den minst lata människan på jorden.

2 kommentarer:

  1. Hej jag har ingen aning om du kommer fatta något av det jag kmr fråga, jag har fattat det som att du känner/vet vem jana l rooth är?
    Jag red hos henne för ett antal år sedan när dom flyttade ut till tjusta gård, bästa stallet jag varit hos. Har bara lite små frågor, har du någon aning om vem Nina var? (ridlärare, liten blon jätte snäll) och vad hette hon i efternamn, har glömt, och det är så tråkigt skulle vilja prata med henne :) Och vet du om det finns ngn hemsida med janas gamla hästar, finns det ngn verksamhet kvar? // Gisela

    SvaraRadera